Architectural Design Archive
ARACNE
Arachne is a project inspired by mythology, specifically Arachne's myth. In the first exercise we had to make a body wrap, and I made a second skin thanks to which I became Arachne, because I am imperfect, and I feel like an insignificant insect in the career of architecture. I am a spider compared to this new world, and I pursue Athena, Architecture, to overcome it and thus achieve perfection.
In the video I am shown waking up after being turned into a spider, and by means of some mechanisms I unfold my articulated legs in an orderly fashion as a prelude to what will happen in the scenography. In the second exercise we had to create a scenography. My scenography begins with the vertical ascent of Arachne through her own webs, being an element that is built over time, as opposed to the staircase to Olympus, which is a fixed and solid element with which Athena ascends along it. During the ascent there are three acts marked by confrontation and are distinguished from the other scenes due to the play of red lights that express the intensity of the moment.​
With this work I try to participate in the myth because I am convinced that, like me, we have all been Arachne at some point and have tried to experience and understand the need for people to overcome perfection.​

​Aracne es un proyecto inspirado en la mitología, concretamente en el mito de Aracne. En el primer ejercicio tuvimos que hacer una envolvente corporal, yo realicé una segunda piel gracias a la que me transformé en Aracne, ya que soy imperfecta, y me siento como un pequeño insecto en la carrera de arquitectura. Soy una araña comparada con este nuevo mundo, y persigo a Atenea, la Arquitectura, para superarla y así alcanzar la perfección.
En el primer video que tuvimos que hacer se me muestra despertando tras ser convertida en araña, y mediante unos mecanismos despliego de forma ordenada mis patas articuladas como preludio de lo que sucederá en la escenografía. En el segundo ejercicio tuvimos que realizar una escenografía. Mi escenografía comienza con el ascenso vertical de Aracne a través de sus propias telarañas, siendo un elemento que se construye a lo largo del tiempo, en contraposición con la escalera al Olimpo, la cual es un elemento fijo y macizo con el que Atenea asciende recorriéndola. Durante el ascenso hay tres actos marcados marcados por la confrontación y se distinguen de las demás escenas debido al juego de luces rojas que expresan la intensidad del momento.​
Con este trabajo trato de participar en el mito pues estoy convencida, que al igual que yo, todos hemos sido Aracne en algún momento y hemos intentado experimentar y comprender la necesidad de superación de las personas frente a lo perfecto.